Příběhy a ohlasy z rodin

Přečtěte si, co na to rodiče z klientských rodin. Co na služby rané péče říkají oni, jaké mají zkušenosti.


Proč jsme ranou péči potřebovali

Proč se rodiny na ranou péči obrací? V čem jim služba může pomoci? Kdo lépe může na tyto otázky odpovědět než naše klientské rodiny. Děkujeme rodinám za sdílení!



Co o naší práci ještě říkají naše klientské rodiny?


Splnila služba rané péče vaše očekávání (poskytla vám to, co jste od ní očekávali)?  

  • Ano. Plus velmi mnoho jiných věcí, které jsme si tehdy nedovedli ani představit.
  • Očekávání se splnila a ještě mnohem víc, neboť konkrétně paní Vachulová, s kterou jsme se stýkali nejvíc, nám byla maximálně k dispozici a velice dobře všemu rozuměla a dokázala poradit a poskytnout odbornou pomoc.


Co se díky službě rané péče ve vaší rodině změnilo?

  • Asi sebevědomí, že to zvládneme. A s pomocí RP jsme to opravdu zvládli. A zvládáme.
  • Naprosto vše!! Ze začátku – hned po první návštěvě nastala neskutečná úleva, že v tom nejsme sami.
  • Díky podpoře a informacím jsme se přestali bát co bude dál a zjistili, že je spousta dětí, které jsou na tom, bohužel, o hodně hůř, než naše dcera.
  • Rozšířil se obzor – dozvěděli jsme se, co existuje za pomůcky, přístupy, možnosti a ulevilo se nám, že v tom nejsme sami.
  • Dokázali jsme nahlížet na novou situaci správně, získali jsme nadhled, bojovat s danou věcí a nevzdávat se.


Co vám na službě rané péče připadalo nejužitečnější, nejpřínosnější?

  • Informace. To obrovské know-how ve velmi široké oblasti spojené s životem s postiženým dítětem – od zdravotnictví, rehabilitace, sociální služby + školství. Plus pocit, že v tom nejsme SAMI. A sebevědomí, že to neděláme špatně. Poznala jsem další rodiny a našla jsem přátele, začali jsme patřit do nějaké komunity.
  • Zkušenosti! Zkušenosti, které jen těžko budete hledat jinde. Práce s očima se speciálními pomůckami. Přístup k této práci. Neboť kdo není zasvěcen, vůbec nemá zdání, co to všechno obnáší.
  • Nejde vybrat nejužitečnější věc z toho, co pro nás naše poradkyně Alice P. dělala – vše bylo moc důležité. I když byl možná nejdůležitější ten pocit, který mi vždy při návštěvách předávala – že máme moc šikovnou dceru, že vše zvládnem… Vždy mi dodala vnitřní klid… Moc jsem to potřebovala.
  • Dostalo se nám spousta užitečných informací, které nám lékaři ve zdravotnických zařízeních nepodali. Psychická podpora a hlavně možnost si s někým, kdo o oční vadě něco ví, popovídat.
  • Zraková stimulace, nabídka her a pomůcek, setkávání rodičů ve středisku – příběhy ostatních, konzultační pomoc, půjčování metodických materiálů.
  • Půjčování pomůcek a hraček, dobíjení energie, vlídná a milá komunikace, zázemí v Trojické ulici při návštěvách, konzultace s fyzioterapeutkou, popis zrakového vnímání dcerky, zapůjčování literatury


Co vám v nabídce služby rané péče chybělo? Co dalšího byste uvítali v rámci naší nabídky?

  • Nejlepší bylo právě to, že jsme se díky rané péči dozvěděli, co nám chybí, jakým směrem se máme ubírat.


Co jste nejvíc oceňovali na své poradkyni:

  • Empatii, informovanost + znalosti + schopnost vycítit, co potřebujeme (např. když jsme nebyli schopni pojmenovat problém)
  • Snaha pomoci s tím, co jsem si nevěděla rady, pomoc při výběru typu pomůcek


Další informace, které nám chcete sdělit:

  • Moc Vám děkujeme. Myslím, že bez rané péče bychom na spoustu věcí přicházeli s velkým zpožděním, jestli vůbec. Potkali jsme spoustu skvělých lidí a to rozhodně stálo za to.
  • Jen Vám všem chci popřát hodně energie a lásku k této práci. Dostatek peněz, abyste měli možnost zapůjčit co největší množství pomůcek, se kterými se rodiče velmi rádi obeznámí a velmi rádi je uvítají. A takové zkušenosti a odhodlané poradce jako jsme my měli.
  • Velké poděkování za to, že naše rodina mohla využívat vaše služby, které naprosto předčily naše počáteční očekávání. Je to velice významná pomoc pro rodiny s dětmi s postižením.